Hledam autory pro tenhle blog.

Hledam autory pro tenhle blog.Pokud te bada bavi a programujes nebo zacinas tak nevahej a stan se autorem.

středa 13. dubna 2011

Nase prvni aplikace

Zdravim.
Konecne se dostavame k prvni aplikaci.Predem se omlouvam ze nepouzivam interpunkci, ale hacky, atd.me zbytecne zdrzujou.
Predpokladam, ze jste se uz seznamili s uzivatelskym prostredim SDK.
Nebudu tady vypisovat zakladni funkce, pokud nekdo nebude neco vedet at napise komentar a doplnim to.S SDK zacinam, takze navody delam podle mych,zkusenosti, takze necekejte ze budou na profesionalni urovni.Snad nekomu pomuzou v zacatcich.
Dost reci jdeme na nasi aplikaci.

Jako vsude jinde, tak i my zacneme s "Hello World" a pridame vypis textu po kliknuti na tlacitko.


Zvolime File>new>bada Apllication Project
Zadame nazev projektu treba:Test
Zvolime bada Form Based Application
Klikneme na Finish.














Vytvori se nam projekt, kterej obsahuje tlacitko ok.Vypalime projekt ctrl+B a spustime v simulatoru.
Pokud stlacime tlacitko "OK" tak v "Output"se nam vypise text >OK Button is clicked!
To same plati i pres testovani primo v mobilu pres USB.












Ted si ukazeme jak pridat dalsi tlacitko ktere po kliknut vypise nas text.
Dvakrat klikneme na >/Res/480x800/IDF_FORM1
Pak v pravo rozklikneme IDF_FORM1.Vidime ze tam mame pridane tlacitko>IDC_ButonOK

V Properties(viz.obrazek), muzeme zmenit barvu pozadi na treba cernou aby jsem to meli prehlednejsi.
Z nabidky ToolBox pridame nove tlacitko >Button, ktere se bude mit name IDC_BUTTON_1 a text nastavime TEST
Pridame Label IDC_LABEL1




Otevreme >inc>Form1.h a doplnime identifikaci tlacitka a Labelu.
// ID noveho tlacitka
static const int ID_BUTTON_TEST=102;
Osp::Ui::Controls::Button *__pButtonTEST;
// ukazatel na novy label
Osp::Ui::Controls::Label *__pLabel;



Otevreme >src>Form1.cpp a nadefinujeme tlacitko a label

//definice button a Label
__pLabel = static_cast<label *="">(GetControl(L"IDC_LABEL1"));
Button* pButton1 = static_cast<button *="">(GetControl (L"IDC_BUTTON_1"));
pButton1-&gt;SetActionId(ID_BUTTON_TEST);
pButton1-&gt;AddActionEventListener(*this);




Ted jeste musime nastavit akci co ma delat tlacitko po stlaceni v nasem pripade vypsat nas text.

case ID_BUTTON_TEST:
__pLabel->SetText(L"Huraa !!!");//nas text
this->RequestRedraw(true);
break;

Vypalime projekt ctrl+B a spustime simnulator

Po kliknut na tlacitko text nam vypise nas text.
Shrnuti:
Zalozime novy projekt,pridame novy button a label.
Nadefinujeme button a label.
Priradime akci buttonu po stlaceni.
Vypalime a otestujeme v simulatoru.
:)

4 komentáře:

  1. Tak nevim, podařilo se to rozchodit někomu kromě autora?

    OdpovědětVymazat
  2. Už vše v pořádku, nebyl jsem zvykli nutne po kazdym editu kompilovat, a tak mi tam viseli errory i po oprave, díky za návod.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsem rad ze navod funguje.Ja delam vecsinou po kazde uprave kodu kompilaci aby jsem videl jestli to je ok.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj
    jak mám udělat aby dvě tlačítka vypisovali na jeden plabel? Např. jedno tl. bude psát 1 a to druhé po stisknutí bude psát 2.
    Díky za odpověď

    OdpovědětVymazat